JaK Si zLePšIt zNáMkY Ve šKolE?

6. dubna 2009 v 12:31 | Roxin |  FashiON
1. Z důležité písemky jsi dostala špatnou známku. Co se ti honí hlavou?
a) "Takové hloupé chyby! No to snad ne!"
b) "Dalo se to čekat, stejnak jsem se na to skoro vůbec neučila! Co už."
c) "Ach jo, já věděla, že jsem měla jít místo učení na pokec s kámoškou. To by aspoň k něčemu bylo."
d) "Sakra! Příště už se opravdu opravdu opravdu budu učit!"

2. Své domácí úkoly…
a) …mám téměř vždy pečlivě splněny.
b) …nikdy nedělám.
c) …plním s obrovskou nechutí a obvykle současně s nimi dělám spoustu jiných věcí.
d) …obvykle odkládám na osm ráno před samotným začátkem vyučování.
3. Byla jsi vyvolána k tabuli na látku, kterou ses nestihla naučit. Jak se cítíš?
a) Jsem zelená jak sedma, chytají mě závratě a chce se mi zvracet.
b) V pohodě, vždycky všechno tak nějak "okecám", takže to třeba nebude za pět.
c) Víc než špatné známky se bojím, že budu koktat a červenat se. Ztrapnila bych se tak před svým idolem, který sedí v první lavici!
d) Budu se snažit přemluvit vyučující/ho, aby mě vyvolal/a někdy jindy. Vždy mám v zásobě spoustu výmluv.
4. O přestávkách…uceni
a) …si obvykle se sešitem v ruce opakuju učivo na písemku.
b) …s kamarády ze třídy často pomlouváme šprty a učitele.
c) …si lakuju nehty, čtu časopisy a bavím se se spolusedící o nových objevech - čili dělám to samé jako v hodinách.
d) …opisuju úkoly a vyrábím taháky.
5.
Co ze všeho nejvíc nesnášíš na ústním zkoušení u tabule?

a) Že člověk nemá čas na rozmyšlenou jako při psaní testu a když se z nervozity "zaseknu", učitel si hned myslí, že to nevím.
b) Že známka často závisí na tom, jakou má učitel zrovna náladu nebo jestli zkoušeného žáka nemá rád.
c) Že se člověk musí soustředit i na to, jak u tabule vypadá, a přemýšlet nad tím, že na něj všichni ostatní ve třídě civí.
d) Že se nedají používat taháky.
6. Den před důležitou písemkou…
a) …sedím v učení, každičký zvuk mě ruší a na všechny jsem nevrlá.
b) …jdu ven, hraju hry na počítači, čtu si, kecám s kamarády na icq - na učení se možná mrknu večer nebo až ráno, jak se mi bude chtít.
c) …mám po pokoji rozložené sešity a snažím se na to soustředit, ale nejde to - neustále přemýšlím nad vším možným, běhám k počítači kontrolovat icq a e-mail atd.
d) …pořád myslím na to, že se musím učit, ale vždy mi do toho něco vleze - mamka mi dá nějakou práci, pak mi zavolá kamarádka… Takže učení odkládám a odkládám.
7. Ráno po probuzení než jdeš do školy…
a) …si ještě rychle zopakuju učivo na písemku.
b)…nestíhám nic - vždy vstanu, obléknu se, seberu batoh a letím.
c) …potřebuju aspoň půl hodiny, abych se učesala a nalíčila.
d) …se snažím dodělat všechno možné, co jsem nestihla večer.
KTERÉ PÍSMENKO JSI OZNAČILA NEJVÍCEKRÁT?
Vyhodnocení:
Nejvíce: A >> Tvůj úhlavní nepřítel: nervozita, stres
Jsi vzorná studentka. Vždy máš vše pečlivě připraveno a školní povinnosti rozhodně nebereš na lehkou váhu. Jak je však možné, že ani tak tvé výsledky neodpovídají tvým představám? Odpověď je jasná: tvým problémem je především nervozita. Ve škole se ti jistě bude dařit lépe, jakmile sama sobě začneš víc věřit a přestaneš být tolik úzkostlivá. Je fajn, že jsi pilná studentka, ale každý občas potřebuje oddech. Tvůj život se nemůže točit jen kolem školních povinností. Možná to zní paradoxně, ale zlepšit se můžeš právě tím, že ve svých snahách maličko povolíš a uvolníš se.
Nejvíce: B >> Tvůj úhlavní nepřítel: flegmatismus
Jsi velký optimista. Vždy (i co se školy týče) si říkáš, že to přece nějak dopadne a nemá cenu se jakkoliv stresovat. Na jednu stranu je to fajn, ovšem nic se neobejde alespoň bez minimálního úsilí. Rozhodla-li ses se svými známkami pohnout směrem k lepšímu, budeš si muset ze svého volného času, ve kterém se věnuješ mnoha svým koníčkům, ukrojit nějaký čas také pro přípravu do školy. Učení není jen záležitostí šprtů a není třeba prosedět nad knihami věčnost - před písemkou si látku aspoň dvakrát pozorně přečti a uvidíš, že se ti začne dařit lépe. Chce to jen odhodlání!
Nejvíce: C >>Tvůj úhlavní nepřítel: nesoustředěnost, roztržitost
Vždy bys ráda stíhala aspoň pět věcí najednou, což je však mnohdy pravou podstatou problémů. Chceš-li být v něčem skutečně dobrá, musíš si najít čas, v němž se budeš soustředit pouze na jedno jediné. Nauč se lépe organizovat svůj režim dne - vyhraď si určitý čas na zábavu a odpočinek a nějaký čas na plnění povinností. Budeš-li obojí míchat do sebe, neuděláš nic na sto procent a vlastně si ani neužiješ svého volného času, jelikož tě neustále budou kousat myšlenky na to, co jsi ještě nestihla udělat:
Nejvíce: D >> Tvůj úhlavní nepřítel: prokrastinace (viz. ABC slovník)
Na přípravu do školy vynakládáš poměrně hodně energie, ale tak trochu jiným způsobem. Je pro tebe velmi obtížné "dokopat" se konečně k plnění domácích úkolů a horko těžko se nutíš otevřít sešit a soustředit se na učení. Není však pravda, že bys povinnosti brala až tak na lehkou váhu, právě naopak. Neustále tě pronásleduje špatné svědomí z toho, že nic neděláš, i když bys měla. Vše doháníš na poslední chvíli, což je velmi stresující a nepříjemné. A výroba důmyslných taháků tě mnohdy stojí víc, než kdyby ses všechno opravdu naučila. Zamysli se nad tím - nebylo by lepší přinutit se k nepříjemnému a pak mít božský klid?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

LíBí sE tI mŮj BlOG?

Ano
Ne

Komentáře

1 Fergie Fergie | Web | 6. dubna 2009 v 17:29 | Reagovat

Heh.. Vyšlo mi B ale spíš mám od každýho něco :D

2 Blonde-Ladys Blonde-Ladys | Web | 8. dubna 2009 v 10:12 | Reagovat

dobrej test:D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama